2014. március 15., szombat

OKT 1.túra 2013.dec.11. Tapolca-Badacsonytördemic

Kis csapatunk elhatározta,hogy végig járja a Kék kört,melyet OKT-val kezdünk,majd folytatjuk a RP-DDKT-val és befejezzük az AKT-val.Egy barátunk kivételével mind kezdő túrázók vagyunk.Első túrának néztük ki ezt a szakaszt ,úgy gondoltuk kezdőknek ez az egyik legideálisabb szakasz.

Kiindulásnak a tapolcai új bélyegzőhelyet választottuk a Mol kúton,a bélyegzőkről a bélyegző helyek topicban írok, rövid készülődés és egy csoportkép elkészítése után  nekiindultunk a távnak.
Megérkezés a legelső pecsételőre
 A
városon belül könnyen megleltük a jelzéseket és végig mentünk Tapolca belvárosán így aki nem ismeri a várost az pótolhatja. Ha van idő és még nem volt valaki.érdemes kitérni a Tavas barlanghoz és a Malom tóhoz,mindkettő pár száz méterre van az OKT-tól így az élmény garantálja a kieső időt.Bővebben a városról:
 www.tapolca.hu

A várost elhagyva átkelve az elkerülő úton és a vasúti pályán aszfalton folytatódik az út ,egészen addig míg  Paptelep után le kell térni jobbra.Itt jól ki van jelölve az útvonal.A letérő után szőlőtáblák közé érünk Kb.100 méter után egy  Y elágazóba jutunk,ahol a jelzés egy közúti jelzőtáblán van nem egészen egyértelműen. Itt az OKT jobbra megy,de mi a zavaró jelzésnek köszönhetően balra tértünk ki. Egy idő után furcsa volt,hogy nem volt jelzés,ezért egy kis térkép böngészés után tovább mentünk ezen az úton és elértük a zöld sáv jelzést,ami szintén a turistaházhoz visz. A zöld sáv jelzés kb.6-700 m után kezdődik az elágazás után. A jelzést követve végig szőlő ültetvények és présházak között haladtunk a Szentgyörgy hegy oldalában végig emelkedve egy-két komolyabb kaptatóval.
Szt.György emlékmű

Elhagytuk a lakott művelt részeket beértünk az erdőbe,szintén emelkedőkön folytattuk az utat,míg el nem értük a sárga sáv jelzést ,de innen már csak pár lépés volt a turistaház.
Turista ház Szent György hegyen

Itt tartottunk egy rövid pihenőt és megettünk egy szendvicset és egy "csúcs"csokit ittunk rá ,majd bélyegeztünk,erről a szak topicban.Kicsit körülnéztünk és sajnálkoztunk ,hogy mennyire el van hanyagolva mind a turistaház,mind a környék,bár szemét nem volt eldobálva .

Innét a mai napi táv legnehezebbnek ígérkező részére tértünk rá,fel a bazaltorgonákhoz!
Kidőlt bazaltorgona

Az út előbb kidőlt bazaltorgonák közt vezet,majd váltakozva természetes és épített lépcsőkön,a rég múltat idéző lávafolyások(bazalt)mellet ér el az orgonákhoz.Lebilincselő élmény felmenni.
Bazaltorgonák

Miután kicsodálkoztuk  magunkat és egy picit fújtattunk is, a gerincen tovább mentünk az esőbeállóig,amelyet most újítanak fel. A kilátópontokhoz nem tértünk ki részben idő és energia takarékosságból,részben ,mert  ekkor még nem volt annyira tiszta az idő.
 hu.wikipedia.org/wiki/Szent_György-hegy

Az esőbeállótól elkezdtük az  ereszkedést.Először erdőben megy az út,majd szintén beér a művelt területre. Egy kis hullámvasutazás után elértük az Oroszlános kutat,de nem a kék sávon,mert azt valahol benéztük és nem vettük észre a letérést,hanem a kék négyzeten.Nem tudom mi voltunk-e bénák vagy tényleg nehezen vehető-e észre a jelzés?
Az Oroszlános kút

Innét a Lengyel kápolna következett,majd tovább lefele az aszfalton Kb. kétszáz méter után van egy elágazás,de jelzés sehol így az úton mentünk tovább(ez a jó)egész a Szászi Pincészetig.Az OKT-ról itt kell letérni balra a szőlőtáblán,de a jelzés itt egy félig kiborult akáckarón van az úttól kb .40-50 m-re.Nagyon kell figyelni!

Itt tartottunk egy rövid pihenőt és megkóstoltuk a Szászi Pincészet borait.Ajánlani tudom mindenkinek,finomak a nedűik kiváltképp a rózsakő és a kéknyelű kiváló.
Présházak a hegy oldalában

Ezután a szőlők között folytattuk az utat egészen az aszfaltos útig,mely ki visz a 71.-re. Innét a kerékpárúton halad az OKT egész Szigligetig.

Szigligeti vár
A bejárótól kezdődik egy kaptatós rész.Figyelni kell,mert le kell térni a várba vezető meredek és macskaköves útra. Ezen  felmászva a kápolnához értünk,ahol a hirdető tábla mellett megtaláltuk az új bélyegzőt.  A várba nem másztunk fel részben ,mert mindnyájan ismertük már ,részben jelenleg nagy felújítások folynak mind lenn a parkolóban,mind a felfelé vezető úton.Az út melletti parkban tisztelegtünk a szigligeti hősök előtt.
Néma főhajtás
Szigligeten majdnem minden zárva volt így tovább indultunk ,megnéztük az Árpád kori rom templomot és a mellette nemrég készült Wass Albert Emlékparkot
Wass Alber Emlékpark
.Mindenképp érdemes időt szakítani rá. Itt betértünk Bakos Attila Vendéglőjébe egy kis frissítőre és folytattuk az utat végcélunk ,a tördemici állomás felé. Ez egy rövid szakasz kitűnő panorámával előttünk Badacsony magasodik,jobbra a Balaton,mögöttünk Szigliget hegy a várral.

A vasútállomáson röviden elidőztünk az OKT emléktábla előtt
OKT Emléktábla
és ezzel befejeztük a mai túránk,melyet kimondottan túrázásra való időben sikerült teljesítenünk.

Még több kép a szakaszról:  https://picasaweb.google.com/103760014976474328259/OKTTapolcaBadacsonytordemic?authkey=Gv1sRgCIG2t7PnhZPbUQ

Térkép és szintrajz a szakaszról: