Mivel más teendőink voltak illetve az elmúlt pár hétben volt egy kis télnek nevezhető idő is ezért hosszas időpont egyeztetés után a mai napon, ennek a szakasznak az elmaradt részét és a Sárvár-Sümeg szakasz utolsó részét teljesítettük.
Reggel Sümegről a menetrend szerinti busszal mentünk ki a Hideg-kúti majori megállóhoz.Fontos tudni,hogy ez feltételes megálló,tehát előbb egyeztetni kell az autóbusz vezetővel.Nekünk nem volt szerencsénk,mert csak a második arra fele tartó járat vezetőjével tudtunk megegyezni.
Bő 15 perces utazás után megérkeztünk kiinduló pontunkhoz. Az itt található pihenőhely szépen fel van újítva,
Indulás előtt |
www.balcsi.net/tatika-vara.html
Az út végig jól járható,közepesen nehéz,néhol erős,izzasztó kapaszkodókkal. A jelzések végig kitűnően vezettek bennünk mind feljebb,jóformán az egyiktől már látszott a másik.Fontos megemlíteni,hogy a jelzéseken látszik,hogy gondos kezek nem oly régen újították fel őket. Az ösvény végig évszázados bükkök,gyertyánok,kőrisek és kocsányos tölgyek között visz egyre magasabbra.
Egyre feljebb |
Medvehagyma mező |
A fárasztó kapaszkodás közben a bazaltorgonáknál akinek van kedve megkeresheti a Remete barlangot,mi ezt kihagytuk,igaz jelzést sem találtunk ami ráutalt volna. A bazaltorgonáktól tovább kapaszkodtunk felfelé és már majdnem az OKT-s pihenőig felértünk mikor felsejlett előttünk a vár. Akinek nincs kedve a további mászáshoz annak itt jobbra kell letérni a K- tovább arra halad.
Mi vállaltuk a további 520 m-es meredek kapaszkodást ami felfelé 11 percig tartott 2,77 km/h-s átlagsebességgel.Ugyanez lefele 7 perc és 4,93 km/h volt. Az út innét végig erős emelkedésű,csak a végső 50-60 m enyhül meg,de az élmény mindenképp megéri,kihagyhatatlan.
A hegy és a vár a nevét az első birtokosától kapta,fontos tudni ez hazánk egyik legrégebbi kővára,melyet az évszázadok csatái tépáztak a mai állapotig,bár látszik,hogy szorgos kezek próbálják felújítani a romokban is csodálatos építményt,melyet több mint 400 éve gyújtottak fel a törökök.
Tátika várának romjai |
A várromból csodálatos körpanoráma tárul elénk.Látni a Keszthelyi-hegység többi csúcsát a Zalaszántói-medencét és a környező településeket,de felejthetetlen látvány a Rezi-vár romja valamint a Sztúpa fényesen világító tornya is.. A hab a tortán, jó idő esetén,a Balaton látványa a tanúhegyekkel.
Panoráma Tátika várából |
Gyors ereszkedés után elértük az elágazót,honnét a már jól ismert erdőben vezet tovább a kék sáv jelzés az OKT-n. Innét már látszik,hogy kevesebb turista jár,az ösvény kevésbé látható,néhol el is tűnik a sűrű aljnövényzetben,de a jelzések itt is kitűnően és láthatóan vezetnek tovább.Néhol kiborult fákon kell átlépni vagy mászni,ami romantikus hangulatot ad ennek az útszakasznak.
A következő megállásra késztető hely a Fekete-Tó
Fekete-tónál |
Tapló gomba |
A Sarvaly forrás foglalata |
A tátikai elágazótól idáig az út 7100 m volt,melyet 94 perc alatt teljesítettünk 4,54 km/h sebességgel.
Gyors bélyegzés után indultunk utunk következő állomása
Dolgoztak a harkályok |
A tájképet régóta meghatározó Sümeg vára
Előtünk Sümeg |
http://sumeg.hu/latnivalok/
Sümeg óvárosa |
Végighaladva a sajátos hangulatú belvároson feltűnt ,hogy a főutcán együtt halad a kék,piros ,zöld és sárga jelzés.Ez kevés helyen van így.
Szomjunkat finom helyi fröccsel és nem helyi,de finom sörrel a Garnay utcai büfében oltottuk,mindjárt kétszer,mert ez volt a mai nap első ilyen jellegű megállója . Ezt a helyet mindenkinek ajánlom,mert kellemes árakkal és kedves személyzettel várja a vendégeit.
Betértünk a sümegi vasútállomásra bélyegezni,melynek óriási forgalmát 1 azaz egy szolgálattevő vezényli le. Innét neki vágtunk túránk utolsó mai szakaszának Kisvásárhelyig. Előszőr minden túrázó rémálmán, a kb három és fél kilométeres aszfaltos országúton vitt a jelzés.A Marcal folyó hídján átmenve elértük Zala Megye határát
Érkezés Zalába |
Ez egy elég jellegtelen szakasz,semmi érdekesség csak aszfalt ,az erdei út egy kicsit már élvezetesebb,de itt más árnyékolta be a kedvünk:a rengeteg szemét .Ezek az illegális lerakók Sümeg keleti részén kezdődtek és egyre szaporodtak.Szomorú látni az emberek ilyen felelőtlenségét . A másik ami megütötte a szemünk az utolsó részen,a sok falopás árulkodó jele.Válogatás nélkül esztelenül vagdossák ki a fákat,néhol 50-60 centis csonkokat hagyva.Láttunk egy csoportot"munka"közben,de meglátva bennünk besiettek a sűrűbe.
Eltört kereszt a falu határában |
Ez a szakasz 6350 m volt.83 perc kellet a teljesítéséhez 4,73 km/h átlag sebességgel.
Harangláb Kisvásárhelyen |
Ezen a távon meglátszik,hogy mások tartják karban a jelzéseket,melyek már kopottak és nagyon ritkák !
Összegezve, egy kellemes túra napot teljesítettünk,volt nagyon kellemes vadregényes szakasza és sajnos lehangoló része is a végén.
Több kép:https://picasaweb.google.com/103760014976474328259/OKTHidegkutiMajorKisvasarhely?authkey=Gv1sRgCN-Ohe_Y17jYPw
Térkép és szintrajz a szakaszról:
Dátum: 2014-02-16
Hossz:27.9 km
Szintadatok: +476/-527
Több kép:https://picasaweb.google.com/103760014976474328259/OKTHidegkutiMajorKisvasarhely?authkey=Gv1sRgCN-Ohe_Y17jYPw
Térkép és szintrajz a szakaszról:
Dátum: 2014-02-16
Hossz:27.9 km
Szintadatok: +476/-527
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése